Gondolom mindenki volt már szemtanúja/részvevője a klasszikus szituációnak, amelyben a gyerek hisztizik, hogy fel akar ülni az előre-hátra rángatózó Donald kacsára, vagy kisautóra stb, majd miután elérte célját, bambán és tanácstalanul ül, és magának is kénytelen bevallani, hogy ez tök unalmas. Na ezt a jelenséget használja ki nagyon szívesen sok cég, hiszen tudja, hogy a gyerekekben a legkönnyebb vágyat teremteni bármilyen hülyeségre. Az alábbi videó a világ egyik legértelmetlenebb játékának a reklámja. A játék nem más, mint a SWING WING, ami tartós headbangelés hatására pörget egy szalagot a gyerek feje körül. A játék nem aratott nagy sikert a Wikipedian leírtak szerint a gyakori nyaksérülések miatt. De nem is a játék a lényeg.
Több dolog miatt posztoltam ezt a videót:
Egyrészt, ha belegondolunk, hogy az 50-es évek gyerekei ilyen reklámokon, és játékokon nőttek fel, akkor egyből magyarázatot kapunk a kemény rock, heavy metal és a punk műfajok előretörésére. Szegény gyerekek, akiktől megvonták SWING WING-et, rátaláltak a koncertekre, mint headbang hiányuk pótlásának lehetőségére.
Másrészt a reklám maga egy gyöngyszem, szinte művészet. Nem akarok írni róla, mert a film önmagáért beszél, és különben sem nagyon találok szavakat. Felhívom azért a figyelmet 0:15-nél a fiú mozgására, 0:40-nél a hajós jelenet kompozíciójára, valamit 0:55-nél a négy srácra a háztetőn. És a zene...
Mindezek mellett a reklám nagyszerű alapanyag feldolgozásra:
Van metálosban is: LINK
És a techno változat: LINK